Veelgestelde vragen
Over Beerdome
Beerdome is een webshop die zich specialiseert in écht goede craft bieren. Bij ons vind je geen bieren die je ook in je lokale supermarkt kunt kopen. De wens om met Beerdome te starten, komt voort uit onze passie voor speciaalbier. Wij willen zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met echt goed speciaalbier. Wij zorgen ervoor dat exclusieve bieren bereikbaar worden voor alle liefhebbers!
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Je pakket wordt binnen Nederland en België verzonden met PostNL. Voor andere landen maken wij eventueel gebruik van DPD of DHL. Voor Nederland en België geldt een vast tarief. De verzendkosten naar de overige landen worden berekend op basis van het gewicht van je pakket. De uiteindelijke verzendkosten zie je bij het afrekenen. Past je bestelling niet in één verzenddoos? Dan betalen wij de verzending voor de overige dozen.
Nederland € 6,49 --- gratis verzending vanaf € 75,00
België € 6,99 --- gratis verzending vanaf € 100,00
We verzenden naar de volgende landen op basis van gewicht:
Denemarken (DPD)
Duitsland
Estland
Frankrijk (DPD)
Griekenland (DHL)
Hongarije (DHL)
Italië
Kroatië (DHL)
Luxemburg (DPD)
Oostenrijk (DPD)
Polen (DHL)
Portugal (DPD)
Roemenië (DHL)
Slowakije (DHL)
Spanje (PostNL / DPD)
Tsjechië (DHL)
Zweden (DPD)
Zijn de artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?
Nee, de bieren in je winkelwagen zijn niet gereserveerd. Pas als je na het invullen van je gegevens op ‘kopen’ hebt geklikt, dan zijn de bieren voor jou gereserveerd. Het kan dus voorkomen dat een artikel tijdens het winkelen uit je winkelwagen verdwijnt, omdat iemand anders datzelfde bier op dat moment gekocht en betaald heeft.
Kan ik een persoonlijke boodschap aan mijn bestelling toevoegen?
Ja, dat is mogelijk. Na het invullen van je persoonlijke gegevens, kan je bij het veld ‘opmerking’ aangeven welke tekst je graag zou willen toevoegen. Wij zorgen er dan voor dat je boodschap bij het pakket gevoegd wordt.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Na het plaatsen van een bestelling is het niet meer mogelijk deze te wijzigen.
Wat kan ik doen als ik een verkeerd verzendadres heb opgegeven?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op via [email protected]. Als je bestelling al verzonden is, kunnen wij je adres helaas niet meer aanpassen. De vervoerder zal je pakket uiteindelijk naar ons retourneren. Nadat wij je pakket retour ontvangen hebben, kunnen we hem opnieuw verzenden. Je betaalt hier dan wel (opnieuw) de standaard verzendkosten per land voor, ook als je een bestelling hebt geplaatst van meer dan €75,00 in Nederland of meer dan €100,00 in België.
Hoe zijn de prijzen van Beerdome opgebouwd?
Alle prijzen zijn inclusief BTW plus eventueel statiegeld op blik, dit staat dan vermeld als bijkomende kosten.
Hoe zit dat met statiegeld op blik?
Vanaf 1 april 2023 wordt er statiegeld op blik geheven. Je herkent een statiegeld blik aan het statiegeld logo. Je kunt de lege blikken inleveren bij je lokale supermarkt (of tankstation bijv.). Je ziet dit ook terug op de factuur als bijkomende kosten.
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je betaalt je bestelling gemakkelijk via iDEAL, Klarna, SOFORT, Apple Pay, PayPal, Bancontact, VISA, Mastercard, KBC/CBC, Maestro en Przelewy24. Mocht je problemen hebben met de verwerking van de betaling, log dan in op je account door op My Account te klikken. Ga aan de hand van je factuurnummer naar je bestelling en klik op Nu betalen. Wanneer je de betalingsmethode wilt bijwerken of aanpassen, dan kan dat ook via je account.
Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
Onze pakketten worden afgehandeld door PostNL, of door DPD of DHL in sommige landen. Buiten Nederland en België heeft PostNL verschillende partners.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Wil je liever je bieren afhalen in Grootegast? Dat kan! Bij het afrekenen kan je kiezen voor Afhalen in Grootegast. Zodra je de bestelling voor je klaarstaat ontvang je een mail. Je kunt de bestelling afhalen op maandag t/m vrijdag tussen 09.30 en 16.30.
Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?
Als je op werkdagen voor 16 uur een bestelling plaatst en betaalt, dan wordt deze dezelfde dag nog verzonden. In de meeste gevallen kan je dan dan volgende dag al genieten van je heerlijke bieren. We verzenden onze pakketjes via PostNL, maar in sommige landen via DPD of DHL. Je kunt tijdens het afrekenen zelf bepalen waar en wanneer je je bieren laat bezorgen. Je kunt ook kiezen voor levering op een afhaalpunt. Je krijgt een Track & Trace toegestuurd, zodra je pakketje verzonden is.
Op de volgende nationale feestdagen verzenden wij geen bestellingen:
Tweede Paasdag 1 april 2024
Hemelvaartsdag 9 mei 2024
Tweede Pinksterdag 20 mei 2024
Tweede Kerstdag 25 en 26 december 2024
De vervoerders leveren op die dagen ook geen pakketjes af. Mocht er een nationale feestdag zijn in het land van aflevering, dan kan de aflevering
van je pakket iets langer duren.
Hoe worden mijn bieren verpakt?
Alle bieren worden zorgvuldig verpakt en verzonden in verstevigde dozen met vakverdeling. Hierdoor mag je ervan uitgaan dat je de bieren onbeschadigd ontvangt. We gebruiken verschillende maten dozen, zodat er altijd een passende doos is voor jouw bestelling. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met je bestelling, dan willen wij dat natuurlijk graag met je oplossen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected], als je te maken hebt met een incomplete levering, een foutief geleverd bier of een beschadigd product. Als je een beschadigd product ontvangen hebt, zorg er dan voor dat je foto’s van zowel het bier als de verzendverpakking naar ons stuurt. Let op: neem binnen één week na ontvangst van je pakket contact met ons op.
Kan ik de bieren gelijk drinken nadat ik ze ontvangen heb?
Het is verstandig om je bieren na ontvangst minimaal twee uren te laten ‘rusten’ voordat je ze opent. Hierdoor kan de gist weer naar de bodem van je fles of blik zakken en je bier kan in die tijd ook op de juiste temperatuur komen.
Hoe bewaar ik de bieren?
We adviseren om alle IPA's, Pale Ales en sour ales te bewaren in een koelkast. Sommige bieren zitten zo bomvol hop of fruit, dat ze wel eens verder willen vergisten in het blik als deze te warm wordt bewaard. Sowieso komt het de smaak erg ten goede! Donkere bieren kunnen het best bewaard worden op keldertemperatuur.
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ik mijn bestelling ontvangen heb?
Voor leveringen in Nederland en België geldt veelal; heb je voor 16.00 uur besteld? Dan ontvang je de bestelling de volgende dag (met
uitzondering van feestdagen). Zie ook onderstaand schema:
Maandag voor 16.00 uur besteld? Dinsdag bezorgd.
Dinsdag voor 16.00 uur besteld? Woensdag bezorgd.
Woensdag voor 16.00 uur besteld? Donderdag bezorgd.
Donderdag voor 16.00 uur besteld? Vrijdag bezorgd.
Vrijdag voor 16.00 uur besteld? Zaterdag bezorgd.
Op zaterdag en zondag verzenden wij geen bestellingen. Het eerstvolgende bezorgmoment is dan dinsdag.
Let op: door onvoorziene omstandigheden kan de aflevering van je pakket vertraging oplopen.
Mijn pakketje is nog niet bezorgd, wat nu?
Bekijk je Track & Trace, die je per e-mail van ons ontvangen hebt. Is de status al vier werkdagen niet veranderd, neem dan contact met ons op via [email protected]. Wij zullen dan contact opnemen met de vervoerder. Wil je het pakketje buiten Nederland bezorgd hebben en is de status van je Track &Trace al twee weken niet veranderd, neem dan contact met ons op via [email protected]. Wij zullen dan contact opnemen met PostNL. Er zal vervolgens een onderzoek opgestart worden door onze vervoerder en/of de lokale vervoerder. Een onderzoek duurt gemiddeld twee weken.
Wanneer krijg ik de factuur van mijn bestelling?
Je ontvangt meteen na je bestelling een e-mail van ons, met daarin een ontvangstbevestiging en een factuur.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Je hebt het recht om je pakketje te retourneren en de overeenkomst te ontbinden, gedurende een termijn van 14 dagen na de aankoop. Het is hierbij niet nodig om een reden op te geven. De kosten voor het retourneren van het pakketje zijn voor jou. Ben je niet tevreden en wil je iets retour zenden? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Je ontvangt dan een bevestigingsmail met daarin
instructies voor het retourneren. Als de retourzending door ons is gecontroleerd en in goede staat is bevonden, krijg je het aankoopbedrag terug.
Hanteert Beerdome een minimale bestelwaarde?
De minimale bestelwaarde bedraagt €15 (voor het invoeren van een eventuele kortingscode, loyaltypunten of een voucher).
Is er een minimale leeftijd om te kunnen bestellen bij Beerdome?
Om bij Beerdome te kunnen bestellen, moet je minstens 18 jaar zijn. Wanneer de vervoerder je pakket aflevert, wordt je leeftijd gecontroleerd. Lukt de leeftijdscontrole niet, omdat je op dat moment niet thuis bent of omdat je leeftijd niet gecontroleerd kon worden? Dan neemt de bezorger het pakket weer mee. Je pakket wordt dan naar een afleverpunt bij jou in de buurt gebracht, waar je het pakket binnen 1 week kan afhalen met een geldig legitimatiebewijs.
Vermeldt Beerdome allergieën bij de aangeboden producten?
Ja, wij doen ons uiterste best om ingrediënten waarvoor je allergisch kunt zijn, zoals lactose of noten, zoveel mogelijk te vermelden op de website bij de beschrijving van een bier, cider of mede. Twijfel je? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected]. Heb je een allergie? Kijk dan ook goed op het label van je product, voordat je deze drinkt.
Welke Social Media gebruikt Beerdome?
Je kunt ons vinden op Untappd, Facebook, Instagram en Twitter.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via [email protected].
Beerdome maakt het voorbehoud op tussentijdse prijswijzigingen, wijzigingen in afgebeelde producten, typefouten en/of andere onvoorziene wijzigingen.